måndag 9 mars 2015

Jisses vilken pärs!

Dag 9

#Blogg100

Jag skadade min fot och knä den 2:dra februari. Idag är det fortfarande svullet och ont. Tog mod till mig och ringde Vårdcentralen. Oj oj, det var en pärs. Knappade in en massa siffror hit och dit, en röst svarade till slut, efter allt knappande, "vi kontaktar dig kl 11.40"  Jaha, tänkte jag.

11.40 ringde en sköterska. Jag förklarade mitt problem och sa att jag behöver träffa en läkare. Ja, säger hon, nu har jag ingen tid ledig på ett bra tag, så du får ringa i morgon om en akut-tid!

Nej, säger jag, jag ringer nu och vill ha en tid. Då plötsligt fanns det ett återbud i morgon till mig!

Där ser man vad de kan trolla, eller hur? Jag tackade och accepterade tiden. Såklart. Det ska bli spännande och se vad som händer i morgon.

Sen, ifrån det ena till det andra, så kämpar jag fortfarande med den där loggan till Blogg100. Milda makter vad jag är okunnig, men jag skriver på och har bestämt mig för att klara av 100 inlägg på 100 dagar. Bara 91 dagar kvar. Nu vet jag inte om mina inlägg syns och räknas, eftersom jag saknar loggan, vi får se. Bilder hade ju också varit bra att lägga in. Har en satans röra bland bilderna och har svårt att hitta fram dem, men det kommer, lugn och fin, det kommer att ordna sig.

Nu ska jag ut i det vackra vädret, gäller att passa på, man vet ju aldrig om det blir bakslag.

Såhär kan jag se ut när jag håller på att bli vansinnig. Så nu vet ni det.

Inga kommentarer: