fredag 20 mars 2015

I dag är en speciell dag

#blogg100
Inlägg nr 20

I dag, mina vänner är det vårdagjämningen, fast det vet ni väl redan skulle jag tro, vem missar den?
Det har ju också varit det där fenomenet, där månen lägger sig framför solen och gör lite solförmörkelse. Jo, det är sant. Jag såg det med egna ögon här i min del av Skåne. Genom ett svetsglas kunde jag beskåda spektaklet, ganska coolt faktiskt.

Nu i och med vårdagjämningen så köpte jag mig ett apelsinträd, för att fira liksom. Ja apelsin vet jag inte förresten, det står Kumquat Ovale på lappen. Är det en slags apelsin och går den att äta så småningom? Någon som vet och har testat?

I vilket fall så kommer den att liva upp lite i köksfönstret. Uterummet får vänta en vecka eller två. Vädergudarna hotar ju med minusgrader och snöblandat regn! Hur roligt är det, nu när vi haft sol och ganska varmt ett par veckor! Ja varmt med tanke på årstiden alltså.

Det är fredag som alla vet och då ska man kanske hitta på något festligt till pastan ikväll, vi får se vad det blir.

Nästa vecka ska maken börja banta med Dukan-dieten. Jag har läst i boken fram och tillbaka, det är mycket att tänka på när man går in i den dieten. Eftersom det är jag som står för matlagningen och inköp så är det ganska logiskt att jag läser hur det hela ska fungera, eller hur? Jag har också haft högläsning för mannen när det gäller mycket viktiga detaljer att tänka på och där är mycket att tänka på. Tro mig. 

Är det någon som provat Dukan-dieten? Hur gick det? Var ni nöjda? På söndag startar han och då är det Attackfasen! Ganska häftigt eller hur?  Låter nästan lite farligt tycker jag. Själv får jag plocka ut vissa delar och ha det till min pasta. Det blir nog bra med det.

Hörrni, snart är det Påsk.
förra årets påskris.

Inga kommentarer: