tisdag 17 mars 2015

Åldersnoja

#blogg100 Inlägg nr 17

Hur detta med åldersnoja kommer att gå, står skrivit i stjärnorna. Det finns en del jag kan påverka och resten blir vad det blir. Jag tänker utnyttja det jag kan påverka, absolut.

Jag inledde ju med långledigt sedan återstår det att se om jag kommer att inse att jag är pensionär! Hu hemska tanke. Jag ska förlika mig med att jag blir sextiosex (jag skriver det med bokstäver för det ser inte så hemskt ut) 

Jag är ju fortfarande 65. Två siffror som man lätt man möblera om med. 66, är ju vad det är, hur jag än vrider och vänder. Det känns inte bra. 75? kan man ju vända, men det är 9 år tills dess! Det känns ju lite drygt att vara "56" i nio år till.

Ja, så här håller jag på, det är sjukt dumt, jag vet, men har man åldersnoja så har man. Så är det. En liten ljusning i horisonten är att jag faktiskt så smått börjar inse att så är det Karin, du ska bli 66 och det är inget du kan göra något åt. Inget konstigt med det.

Nog om ålder. Jag har varit lite kreativ i dag. Planterat ´penseér i krukor.  Jo då, våren är ju på G även om det är lite kyligt fortfarande så är vi på rätt håll. Putsat fönstren i uterummet har jag också gjort. I morgon tänker jag vara lite kreativ inne i huset, hoppas bara det inte går som på bifogad bild. Nu är det dags att sätta igång med dagen middag. Något med kycklingfile och pasta.








Inga kommentarer: