onsdag 18 mars 2015

Att sticka huvudet i sanden

#blogg100 inlägg nr 18

Ja, det gjorde jag nu i eftermiddags. Stack huvudet i sanden. Likt en struts.
 På radion talade de om det senaste attentatet i världen. Denna gång i Tunis. Tror jag. Jag blev så trött på allt elände och skit i världen, så jag stängde radion och satte på en cd-skiva med gamla godingar från 60-talet. Så gjorde jag och det kändes skönt.

Denna dag har jag inte gjort många knop och det kan vara skönt det också. Jag har tvättat några maskiner tvätt och jag har bakat ett par bröd. Det är det enda, sen har jag tillbringat mesta tiden i en stol och läst i min bok.

Detta blir ett kort inlägg, men så blir det ibland.

En bild från Montecatini i Toscana.
Snart kan vi också börja plantera i krukor 
vid ingången till huset.


Inga kommentarer: