lördag 7 mars 2015

När man håller på att bli vansinnig

Dag 7
Ja, kära ni, det var nära jag missade dagens inlägg. Igen. Men det fixar sig. Att hålla på att bli vansinnig, vad innebär det? 

Olika från fall till fall skulle jag tro. I mitt fall är det min snart 89-årige far som driver mig till vansinne. Tyvärr. En 89-årig man ska vara en lite kutig man med grått hår och mjuka händer och tacksam för all hjälp han får, samt ha glimten i ögat och berätta om saker från förr. Tycker jag. Alltså inte så att han ska dyrka marken jag går på och känna sig evigt tacksam på ett tragiskt sätt. Bara vara lite tacksam och glad,typ.

Icke min far. Icke. Finns inte i hans värld. Ja, mina vänner, här krävs nog ett eget inlägg om en 89-åring som gör det till ett helvete för både sin dotter och dotterdotter.

Så får det bli, vid ett annat tillfälle. Nu är det lördag i vårt land, vädret här i Skåne har varit lite taskigt mot oss, kalla vindar i blåsten, trots omkring 5 grader plus. 

Dagen middag blir Pasta Bolognese och ett glas gott rödvin. Köttfärs-såsen puttrar just nu på spisen och ska göra ett tag till. Den blir ju bättre då, säger italienarna och de vet väl bäst eller hur?

Jag återkommer i morgon för så är reglerna. Ett inlägg per dag i hundra dagar och det jobbar jag på att sköta. Det kommer kanske till och med att bli lite intressant att läsa det jag skriver, när jag kommit in i bloggandet! Och käcka bilder från dagen! Det hade varit kul, tycker jag, vad tycker ni?

Inga kommentarer: