torsdag 26 mars 2015

Idag är ingen vanlig dag

#blogg100
Inlägg nr 26

Nä, idag är en speciell dag. Det är nämligen min födelsedag. Minsann. Bara att acceptera att idag är jag 66. Varken mer eller mindre. Två sexor, hur jag än vrider så kvarstår faktum. Sextiosex.


Jag blev glatt överraskad när jag fick ett telefonsamtal från Lill-Babs. Jodå, hon ringde och sjöng och grattade mig! Min yngste son hade arrangerat detta. Jag blev jätteglad. Jag är ju en stor fans till henne. Det vet alla mina barn och barnbarn. Så är det. Ett barnbarn kan ringa och säga till mig; "du mormor, Lill-Babs är på TV nu, missa inte det". Nä, det missar inte jag.

Jag har varit hos Frissan idag och trollat bort en trist och grå utväxt samt klippt bort lite risiga toppar. Det känns bra. Nu ska jag iväg och lämna bilen för däckbyte och oljebyte, sådant ska ju också skötas, även om man har födelsedag. Sen dags att förbereda dagens käk.

Här ser ni delar av sonen som
fixade ett glatt och överraskande
telefonsamtal till mig.
Bilden är tagen när han simmade över Öresund.




Inga kommentarer: