lördag 28 mars 2015

Österrike nästa

#blogg100
Inlägg 28

I kväll bär det iväg till Österrike. Nästan. I detta fallet ligger Österrike i Steglarp här i Skåne. Vi ska träffa några av våra vänner som vi har Temakväll med när vi träffas. Värdparet har valt Österrike. Då gör vi så att värdparet står för huvudrätten, ett par gör förrätt, ett annat gör desserten och det fjärde paret står för drycken. 
Detta är faktiskt jättekul. Det är vi som står för drycken denna gång. Österrikiskt öl, rött vin och vitt vin samt givetvis Strohrum. Det var inte lätt att hitta vin från Österrike, men vi lyckades till slut. Rött vin och öl beställde vi på Systembolaget och vitt vin och Strohrum köpte vi i Danmark. 

Det ska bli spännande att se om värden bär lederhosen denna kväll! Vid tidigare träffar har vi avverkat Spanien, Italien, Grekland, Ryssland, Skottland, Frankrike, Mexico och USA. Vi träffas 4 gånger om året.

Nu ska jag tjuvstarta med påskpyntet. Det ska ju fram förr eller senare, lika bra att få det gjort redan nu liksom. Vissa håller hårt på att man inte får pynta förrän på skärtorsdagen men jag gör det idag. På så vis kan jag koncentrera mig på vad jag ska fylla barnbarnens påskägg med i år. Jag håller också på att planera påskbuffén. Den ska pågå i tre dagar så det gäller att det blir variation på vad som finns där de olika dagarna.

Hoppas ni får en härlig lördag mina vänner.

En liten smak av Mexico

Inga kommentarer: