tisdag 10 mars 2015

#Blogg100 den tionde dagen

Herre min Gud! Vissa är mer "pantade" än andra. Jag tillhör dem som är mer än normalt förvirrade. Nu har jag kommit åt något på datorn som gör texten jättestor och jag vet icke vad jag har gjort och jag kan inte ändra inställningen för jag vet inte var jag ska göra det! Det här på bloggen som texten är stor, inte i andra dokument jag skriver i.Ge mig styrka!

Att jag inte ger upp och slänger mig i väggen vet jag inte. Det ska fungera förr eller senare tänker jag.

Nåväl, idag har jag varit på Vårdcentralen med min skadade fot. Bara det, är en bedrift. Jag brukar aldrig gå dit, sist jag var där är väl ca tre år sedan. Då hade jag en influensa som inte ville ge sig.  Inget kul alls och jag behövde ett läkarintyg till min arbetsgivare på sjunde eller åttonde dagen. Jag var sjuk i 19 dagar.

Nu gäller det min skadade fot. Tänkte att den kanske behöver röntgas och till det behövs en remiss, det vet jag, för jag ringde röntgenavdelningen i Malmö för att boka tid. Nä, se det går inte! man måste ha en remiss och den kan man få på Vårdcentralen blev jag upplyst om. Sagt och gjort. Idag var jag alltså där och någon remiss blev det inte.

Farbror doktorn sade "hade det varit min fot, så hade jag väntat till måndag" Så sa han  och då gör jag som jag blev tillsagd. Åkte hem igen och om foten inte är bättre på måndag så ska jag ringa till sköterskan, så skickar han en remiss elektroniskt till röntgen. Där har dom drop in från kl 07.00-18.00 alla vardagar. Minsann.

Jag vet inte om någon läser här hos mig, kanske skriver jag i blindo rakt ut i etern, ingen aning, jag fortsätter ändå och rätt som det är, så kanske jag har något intressant att skriva om.

Detta är kanske vad jag borde ha, ett linjerat block
istället för en dator?

Inga kommentarer: