onsdag 25 mars 2015

En fjärdedel avklarad

#blogg100
Inlägg nr 25

Sådär ja! Efter detta inläggs publicerande är 1/4 avklarat. Inte dålig alls. Trodde aldrig jag skulle komma såhär långt faktiskt, men än är jag inte i hamn. 75 procent återstår.

Hela förmiddagen och fram tills nu har vi varit utan internet. Ganska jobbigt men nyttigt. Då kan man se hur mycket man är inne på facebook och annat via sin Iphone. Skrämmande.

Då får man tid att tänka lite. Som att man borde njuta mer av livet. Inte bara stressa iväg eller slå ihjäl timmar via sin Iphone. Vi har ganska skapligt väder här hos mig idag. Jag har fått gjort en hel del marktjänst, sytt och satt upp nya gardiner i köket, inte illa.

Jag har även hunnit med lite kontorsarbete, sorterat papper och kastat gamla papper som legat och skräpat, liksom bara väntat på att få lämna skrivbordet. Ni vet sådant som "jag lägger det här så länge". Varför gör jag så? Gör ni det också? Lite som, inte idag, men i morgon kanske. Idiotiskt.

Ska strax sätta igång lite storkok i köket. 
En liten detalj i köket. Att vila blicken på
när man tänker.

Inga kommentarer: