måndag 16 mars 2015

Vad är en blogg, egentligen?

Inlägg nr 16
#blogg100
Ja, vad är en blogg, egentligen? Är det en dagbok med anteckningar, öppen för alla att läsa? Ett ställe där man skriver av sig lite? Det finns massor med bloggar som är både intressanta och roliga att läsa. Min egen är dock osammanhängande och spretig. Saknar struktur. Ungefär som att det blir vad det blir. Jag vet inte varför det blir så, men så är det.

Jag har ju gått med här för att anta utmaningen att blogga 100 dagar i streck. Jag gjorde det för att få lite ordning med mitt bloggande.

Än har det inte hänt någonting. Det är samma som tidigare. När jag går in för att skriva, så låser det sig i hjärnan och fingrarna känns som stora stockar på tangentbordet. Nu är det ju inte huggit i sten, att jag inte kommer att fixa detta. Det är ju 84 dagar kvar. Då kan mycket hända, hoppas jag.

Jag läste att man kan  också lägga in lite bilder om man är "out of order". Jo, det är nog bra, men jag har kaos ibland bilderna också. Svårt att hitta dem och vet inte riktigt hur jag ska sortera. I olika mappar, har man sagt mig. Döp mapparna efter olika tema. Jo tack, det låter käckt, men som sagt det är tålamod som krävs här och det har jag inte mycket av. Dock har jag mycket bilder. Så där runt 3000 st!!!

Nåja, jag ska inte gnälla över detta. Jag ska "spotta i nävarna" och skärpa mig. Det ska jag ta tag i, i morgon, kanske?

Denna bild är från Toscana. 
Närmare bestämt Villa Stabbio
som vi besökte när vi var där.



Inga kommentarer: