lördag 14 mars 2015

Det är lite turbulens nu

#blogg100. Inlägg nr 14
Just nu är det lite turbolens, eller kanske ren kaos på hjärnkontoret. Vet inte var jag ska börja eller om jag ska börja. Det är kanske lite tidigt på dagen att skriva ett inlägg, det har ju inte hänt så mycket än. Det är massor med timmar kvar på dagen. Senare idag ska jag göra en kycklinggryta med cocosmjölk och röd och gul paprika, purjolök och kokt ris till det. Grönsallad och vitlöksbröd. Om det kan vara av intresse!

Jag funderar på att det kanske hjälper om man har en inspirerande plats när man sitter och bloggar. Alltså jag menar en speciellt inredd liten hörna med inspirerande bilder och dylikt runt sig. En plats som bara är min. Kan det vara något tro?

Nu sitter jag på vårt kontor med en massa pärmar och papper runt mig. Mannens dator står vid sidan om min. Det känns inte rogivande precis. Blicken flackar runt och fastnar ibland på något papper, ja just det, där är det som jag skulle tagit tag i igår osv. Förstår ni vad jag menar.

Jag såg TV-programmet "middag hos stjärnorna" för ett tag sedan, där hade Rikard Söderberg en häftig och inspirerande blogghörna. Ja, kära ni, som om det skulle hjälpa mig!

Det är inte lätt när man har en fladdrig hjärna. När jag läser andras bloggar så tycker jag att alla har en röd tråd, något vettigt att skriva om, inte bara meningslöst fladder. Jag får nog ta och rannsaka mig själv, tänka efter vad jag vill skriva om, inte bara mala på som en "planta som Gud har glömt att vattna". Så känns det. Även om jag är ostrukturerad och fladdrig i mig själv, så kan jag bättre än så här. Hm, kan jag det? Jo det kan jag. Jag vet det, innerst inne.

Det blir inte bättre än såhär idag. Kommer igen i morgon.

Inga kommentarer: