fredag 11 mars 2016

Äntligen Fredag?

#Blogg100 inlägg
11/100

Känner ni så? Att fredagen är extra välkommen? Slutarbetat för denna vecka och njuta av kommande helg? Koppla av med familj och vänner eller bara vara själv, vad vet jag.

Nu har jag jobbat i en vecka. Sista dagen på ett tag. Nu ska jag fixa lite hemma. En hel del ligger på "vänt" kan jag säga.

Som jag tidigare har skrivit så är jag ju "pensionär" och jag planerar att ta tag i det och börja vänja mig vid detta faktum. Det blir nog inte helt enkelt, men jag ska verkligen försöka. Att "äga" och ha "fullt upp", vad nu det innebär.

Det har varit en hektiskt vecka den här, massor med "strul" och annat tjafs så jag är ganska trött faktiskt.

Brukar ni ha lite extra "mys" på fredagar? Något extra brukar väl de flesta fixa. Jag tänker inte fixa ett dugg har jag bestämt mig för. Jag är trött redan nu, så det får bli "hämtemat" idag. Pizza eller något. Vin däremot orkar jag köpa, så det kommer jag att göra.

Hoppas alla får en underbar helg. //Ciao

Inga kommentarer: