söndag 20 mars 2016

Att blogga på eller inte?

#Blogg100 inläggen
19/100

Tack alla ni som peppar mig att fortsätta. Stort tack. Dock ligger jag ett steg back och det blir förmodligen fler. Suck, ingen höjdare och lite stressande.

Vad som gör mitt liv och min tillvaro just nu till ett litet helvete är min snart 90-åriga far. Han tar all kraft och energi, jag har skrivit om detta i ett tidigare inlägg. Han är inte som andra gamla människor. Han är för mycket i ALLT!  Han idiotförklarar både mig, min dotter och all personal på boendet. Precis ALL! Vissa blir ledsna och vet inte vad dom ska göra. Jag säger; "svara med samma mynt". Dom blir förskräckta när jag säger så!!

Han är inte dement, ibland lite förvirrad (när det passar honom). Inte någon diagnos på honom. Det är skitjobbigt och vi bli oftast ovänner när jag är där. (Varje dag).  Han tycker jag och min dotter är där alldeles för lite (ca 1 timme/dag) och personalen har ju "alldeles för mycket att göra!). Ingen har tid med honom!!  Han får mer tid än någon annan, ändå är han missnöjd.

Man brukar säga, "ger du ett finger, så tar dom hela handen". Så är det. Tyvärr. Jag har en väninna som är psykolog, hon säger åt mig att jag måste välja mina strider, annars går jag under. Hon har rätt, jag måste välja, men hur fasiken väljer man? Välja det som känns rätt för mig!!

Egentligen hade jag tänkt att skriva om vad jag har sysslat med i dag. Visa bilder jag tagit, men nu blev det ett "gnällinlägg". Sorry, det bara blev så. Hoppas ni får en skön avslutning på denna söndag. Kram till er alla och tack för "peppet" och förslag på tips var jag kan få inspiration.  //Ciao.

Inga kommentarer: