lördag 12 mars 2016

När Ångesten gör entre

#Blogg100inläggen
12/100

Det är lördag och i min del av Skåne har vi ett strålande vackert väder. 

Och som blixten från en klar himmel gör Ångesten entré! Den tar ett stryptag om halsen och gör mig yr. Hjärtat bultar, det flimrar för ögonen och susar i öronen. Jag försöker andas lugnt men det är jobbigt. Det går liksom kalla kårar genom hela kroppen och sen plötsligt! försvinner den lika snabbt som den kom, i bästa fall, men ack så tröttsamt och jobbigt det är.

Ångesten är ingen VÄN kan jag tala om. Den är en riktig elak fan som vill folk illa. Passa er för den.
Det gäller att fokusera med blicken, andas långsamt, inte superventilera, prata lugnt med sig själv. Ta det lugnt, inte rusa iväg i tankarna.

Det händer att den slår till när jag är ute på Köpcentra t.ex. Det känns då som om jag går vid sidan om mig själv. Mycket obehagligt, jag får säga åt mig "kom nu Karin så går vi ". Suck så satans jobbigt.

Detta kan hända ett par gånger om dagen och det kan gå ett par veckor innan han slår till, men jag vet aldrig när. Bara POFF så händer det.

Inga kommentarer: