fredag 25 mars 2016

Långfredag avklarad

#Blogg100 inläggen
24/100

Långfredagens buffé är avklarad. Alla var nöjda och jag är trött som ett helt ålderdomshem. Massor med mat över, som vanligt. Suck. Jag lär mig förmodligen aldrig känns det som. Men jag ska nog "få till det" en annan påsk eller varför inte jul? Det är nämligen samma då. Så himla jobbigt med så mycket mat över.

Påskäggen till barnbarnen blev ju ganska roligt. 7:åringen sa; "nä farmor detta vill inte jag ha, jag blev inte ett dugg glad". Alla övriga blev jätteglada och sa "Tack snälla farmor/mormor och jag fick kramar och pussar. Den missnöjde fick ett Lego som han absolut inte gillade!!

OK, sade jag till honom, då får vi väl åka och byta detta till något annat. Perfekt sa denne gosse.

Jag själv, skulle ju aldrig våga säga till min farmor att jag var missnöjd. Det fanns inte i min värld, men jag tycker ändå att det är bra att han sade ifrån.

Fortsatt trevlig fredag. //Ciao

Inga kommentarer: