torsdag 17 mars 2016

En vanlig tisdag!

#Blogg100 inläggen
17/100
Vi har varit i församlingshemmet och ätit sopplunch. Mycket gott som vanligt. Hemkommen tänkte jag försöka planera resten av veckan. Då tänker jag, soppa idag! Det är ju på torsdagar!  Lite förvirrad känner jag mig när min man säger; det är torsdag idag. Herre Gud, då är det ju fredag i morgon!

Ja, ni hör själv, hur i helskotta har detta gått till?  Jag håller ju på att röja, packa och flytta min fars prylar och möbler. Han har ju som jag nämt tidigare, flyttat till typ ålderdomshem. Ge mig styrka i denna kamp, allt ska han ha, precis allt. Detta går inte. Det finns inga planer i luften på att det ska gå.

Här finns ex 2 st garderober. I lägenheten han bodde i hade han 6 st fullknökade med kläder. Allt ska han ha in i 2 st!!!! 75% av kläderna passar inte honom längre, han ska ha dem ändå, han vill visa vad han har för övriga boende och personal!! Han tycker jag är ointelligent som inte förstår det.

I förra lägenheten hade han ca 30 tavlor upphängda i vardagsrummet. Här i nya boende finns en vägg, ca 3 meter, där ska alla hänga!!

Han håller på att driva mig till vansinne. Hur gör man, vad säger man, utan att skrika och bli otrevlig?  Man ska ju välja sina kamper sägs det. Jag vet inte hur man väljer. Det hela slutar med att jag är förbannad hela tiden. Mamma Mia ge mig styrka!

Inga kommentarer: