tisdag 22 mars 2016

Hur skulle det vara med lite ordning och reda?

#Blogg100 inläggen
21/100

Det råder en jäkla oordning i världen. Terrorister som gör livet surt för hederligt folk och en massa annan skit som händer. Det verkar inte troligt att människor ska få lugn och ro. Snarare tvärtom. Allt eskalerar och blir mer och mer.

Mitt i hela skiten av elände går jag omkring och planerar för en trevlig påsk med familj och vänner. Det känns lite andefattigt just nu. Det heter ju att "the show must go on"! Det känns inte så just nu.

Min far har en ful golvlampa där skärmen var av papper. Ingen ville ha den. Ingen. Inte ens på en loppissida där vi skänkte bort den. Då fick jag en snilleblixt när jag satt här hemma. Jag har sebrarandiga gardiner i köksfönstret. 

Jag kan ju klä lampan med det tyget, tänkte jag. Såg  framför mig hur fräckt det skulle bli. Så jag gick till verket. Detta blir en enkel sak, tänkte jag. Bara använda pappersskärmen som mall, klippa ganska exakt och limma ihop det hela. Lika lätt "som att klia sig i huvudet" tänker jag. 

Kyss Karlsson!! Ett litet helvete blev det. Limma ihop delarna med textil-lim! Jo, god middag! Jag hade mer lim på fingrarna än på tyget och resultatet av det blev ju förstås att tyget fastnade hela tiden på mina fingrar.

Det fick bli nål och tråd, men det gick ju det också, fast det har tagit hela eftermiddagen. Resultatet? Nix, icke som jag tänkte. Inte alls, och jag har inga sebrarandiga gadiner längre. Så kan det gå. Som sagt. Rådet jag kan ge är; "lita aldrig på en snilleblixt"!
Du blir ett par gardiner fattigare och får "en smäll på näsan"!

Lampan efter
Lampan före
 Påskris med svart tema
Påskris med turkos tema

Ja kära ni, detta får bli dagens inlägg. Ha en fortsatt skön tisdag. //Ciao

Inga kommentarer: