lördag 5 mars 2016

Vad gör ni en lördag?

5/100
#blogg100inläggen

Vad gör ni en lördag i början på mars? Här hos mig är det blåskallt och lite mulet. Jag har tillbringat ett par timmar i Malmö med några härliga väninnor och käkat lunch på en Kinarestaurang. Ett glas vin till maten och massor med goda skratt. Så ska det vara när man har det bra tycker jag.

När det gäller morgondagen så har vädermannen/kvinnan hotat med ett riktigt skitväder här i södra Skåne. Regn, blåst och kallt och som pricken över i:et ska det bli snöblandat på kvällen. Ingen höjdare. Detta innebär att jag kommer att städa och tvätta hela söndagen. Absolut bästa vädret för marktjänst om ni frågar mig.

Nu ska jag försöka komma på något gott att äta ikväll. Kycklingfile är framplockat ur frysen. Det finns ju massor man kan göra med kyckling så jag ska googla runt och se vad det blir jag tillagar. På TV är det Mello och den kan jag både ha och mista, som man säger, men de flesta tittar på det och har åsikter.

 En bild från Trädgårdsmässan som pågår
i Malmö denna helgen

Önskar er en trevlig och skön lördagskväll.  //Ciao

Inga kommentarer: