torsdag 31 mars 2016

Hoppsan! Höll på att glömma. Igen

#blogg100 inläggen
30/100

Nu var det nära att jag höll på att glömma blogga! Jag som skaffat en ny bloggplats! Jösses! Vad är det för fel på mig? Denna bloggplats som ska lösa alla problem!

Ja, så illa är det nog inte. Ingen ko på isen, bara mycket att göra idag. Det får bli min ursäkt till ett taskigt inlägg idag.

Jag har varit iväg på en så alldeles underbar eftermiddag. Tre generationer träffades. Tillika grannar sedan mellangenerationen var små flickor. Idag är de vuxna kvinnor. Med barn. Idag var den yngste på träffen en månad, den äldste snart fyra år. Mellangenerationen var från trettiofem till fyrtiotre.  De äldsta var jag och min väninna. Så härligt att träffas igen. Gissa om vi pratade i mun på varandra?

Rätt. Vi gjorde det i tre timmar och pojken, snart fyra år, tyckte att vi pratade alldeles för mycket och hela tiden! Han blev trött i öronen. Sa han!! Klok gosse, som hade alldeles klart för sig!  Vi blev överens om att träffas igen. Snart. I min trädgård denna gång. Så fort vädret tillåter. Det tyckte fyraåringen skulle bli bra, för då kan han springa runt och leka på gräsmattan!

Det var dagen idag. Jag hade ju tänkt bli lite mer seriös i mina inlägg, nu när jag har ny plats, men det kommer i ett annat inlägg . Tror jag. Jo, visst gör det det. Jag kan skärpa mig också. Även om jag tycker det är tråkigt.

En sak till om dagen. Jag gick in i en blomsteraffär för att handla blommor till värdinnan, jag parkerade bilen
 "lite olämpligt" men inte så det störde trafiken. Jag var i blomsteraffären ca 7 minuter. Vips! När jag kom ut satt det en parkeringsbot på 600:- !!!!!!!  Parkeringsvakten måste ha varit där hela tiden, väntat på att få sätta en lapp på min bil och njuta av hela eländet!! Ingen dålig timlön för staten på det, eller hur?
Nu återstår det för mig att förklara detta för min
man! Han är en vän av ordning, om jag säger så. 
Jag har aldrig fått någon bot tidigare.
 Maken däremot har fått en del, samt en och annan fortkörning.
 Men  "det har aldrig varit hans fel"!

Ja, shit happens. Det har varit en härlig dag.
Vädret har varit kanon, och i morgon är det Fredag.
Kan inte bli bättre, eller hur?
//Ciao
(i morgon blir en bra dag)



Inga kommentarer: