torsdag 3 mars 2016

Hur har ni det i hallen?

Inlägg 3/100
#Blogg100

Hallen? Hur ser det ut hos er? Har ni stor eller liten hall? Jag har en väldigt väldigt liten hall. Knappast lönt med en så liten hall, men den finns där och går inte att göra större, tyvärr. De flesta har väl en dörrmatta precis innanför dörren, precis som jag har. Alla står på den när de tar av sig skorna och kommer det mer än en person samtidigt så blir det trångt.

Folk tror inte man får trampa på golvet med skorna på. Jag säger att det är OK, eftersom det blir trångt. Jag har löst det med att köpa en lång dörrmatta, men folk står ändå kvar precis innanför dörren! "gå längre in i bussen" säger jag då käckt, men det är trögt.

Så här liten är min hall

Ja, vem frågar jag? Förmodligen bara rakt ut i luften. Här är inte någon ström av läsare till den här bloggen, om jag säger så, men visst skulle det vara roligt om någon läste och gav en kommentar ibland. Både ris och ros.

Jag skriver ändå, för mig själv, ser bloggen lite som en "att göra"-lista kanske, ja varför inte? Jag får ju en massa infall emellanåt, jag glömmer bort dem och då är det ju bra att ha dem på print och ta tag i dem när andan faller på.

Jag har anmält mig till Blogg100 i år igen. Igår länkade jag inlägget till #Blogg100, men det är tydligen inte tillåtet. Suck.

Nu ska jag strax börja förbereda för dagens middag. Spagetti med köttfärssås och massor med riven Parmesan, hemgjord tomatsås, sallad med mozarella, basilika och körsbärstomater. Så får det bli idag.

Hoppas ni har en härligt torsdag. //Ciao


Inga kommentarer: