måndag 21 mars 2016

Nu är det dags att planera påsken

#Blogg100 inläggen
20/100

Dags att planera för påsken kanske? Den är lite tidig i år tycker jag, men så är det. Här i min del av Skåne är det ganska skapligt väder. Det är vår i luften, även om det är lite kallt.

I går jagade jag upp mig med att klä påskriset. Idag har jag tittat runt lite bland matrecept.
Vi ska ha en Påskbuffé för hela familjen och några till på långfredagen. Den här buffén måste innehålla både veganskt,  vegeterianskt, gärna något italienskt och något traditionellt. Jag tycker det är roligt att fixa med mat, dock får jag hjälp med det veganska. Det har jag aldrig gjort och det känns som att det inte får innehålla någonting!

Det är en hektisk dag i dag. Rocka sockor bland annat. OK? Men om jag nu rockar sockor alltid, vad gör jag då i dag?  Jag tycker inte det är så viktigt att mina strumpor ser lika ut, jag bär ju alltid boots och då ser ju ingen mina strumpor, eller hur?

Men herre Gud har jag en del vänninor som säger, är du klok, tänk om du råkar ut för något och hamnar akut på sjukhus?!?! Vad ska personalen tänka?? Ja, kära ni som tänker så, personalen skiter väl i mina strumpor, dom ska ju rädda mitt liv, dom hinner väl inte tänka på att mina strumpor är udda! Eller? Det blev kanske ett rörigt inlägg, men det kommer en tisdag i morgon och vem vet, det inlägget blir kanske riktigt bra!

Ha en skön måndagskväll. //Ciao


Inga kommentarer: