söndag 27 mars 2016

Rester för resten av påsken

#Blogg100 inläggen
26/100

Har ni också en massa rester i kylskåpet? Förmodligen har de flesta det. Det är ju trots allt bara Påskdagen i dag. En dag i morgon också som är påsk.

Hur gör ni som får det att funka?  Ni som inte står med mängder av mat över. Ibland känns det som att där är mer mat över, än vad där var när jag satte fram det på buffébordet.

Nu när jag är 67, tänker jag att det är dags att lära mig. Om man är tolv personer som ska äta av buffén, så kanske det blir bra om jag tänker sex personer per rätt. Kan det funka tro? Men jag är ju så orolig att maten inte ska räcka! Att det ser futtigt och snålt ut. Tänk om något tar slut? Ve och fasa!  Men det kanske är bra och inga rester att tampas med!!

Ja, jag vet att det är ett i-landsproblem. Det finns ju faktiskt människor som inte har någon mat att sätta på bordet.

Det blev inga rester idag. vi gjorde en jättegod fiskgratäng, sallad och ett glas vitt vin till det. Det var mycket gott kan jag tala om. Just nu är jag både mätt och trött. Jag ska strax ha ett litet hemmaspa. Ett varmt bad med doftande badolja, bastu efter det och sedan en kall dusch. Det ska bli skönt och avkopplande. Jag återkommer i morgon med vilka projekt som är på G här i 37:an. Fortsatt skön kväll alla bloggare och andra också för den delen. //Ciao.



Inga kommentarer: