söndag 13 mars 2016

Lagar ni era strumpor?

#Blogg100 inläggen
13/100

Ja, jag vet att det är söndag och att man ska mysa med familj och vänner, gå en promenad och sedan tillaga en härlig söndagsmiddag idag.
Men jag undrar ändå;
Finns det någon som lagar ett hål på strumpan idag? Sy i en knapp i skjortan eller blusen gör jag om jag har sådan otur att knappen ramlat av. Oftast sitter det ju en extra knapp isydd någonstans i plagget. Vilket är bra, för då slipper jag att jaga runt efter en knapp som passar.

Men strumpor med hål i kastas. Kastar man då bara den håliga så har man en del udda strumpor i lådan, om man inte köper ett antal av samma sort. Som jag gör. Ganska praktiskt, i synnerhet när man tar ut en massa från tvättmaskinen och ska para ihop rätt strumpa med sin maka. Shit vad jobbigt det är.  //Ciao.

Inga kommentarer: