fredag 18 mars 2016

Hur firar ni Påsken?

#Blogg100 inläggen
18/100

Hur firar ni Påsken? Traditionellt efter konstens alla regler, med lamm och massor med mer mat, picka ägg och en Påskhare som kommer och gömmer påskäggen som barnen sedan med glada tillrop ska leta upp?

Förr var ju Påsken en stor högtid, ja det är den fortfarande, men firas på olika sätt nu för tiden.
Själv ser jag det som många lediga dagar, träffa släkten och äta gott och om vädret tillåter så är det ju ypperligt att använda dagarna till röjning i trädgården. Eller hur?

Och Påskriset? Är det samma pynt varje år eller varierar ni er? Jag har nytt "färgtema" varje år. I år vill jag ha ett tjusigt Påskris. Jag har sett så jättefina påskägg hos George Jensen. I "silver" och så jättefina. Dyra? Ja, men, jag behöver ju inte har riset fullt med bara George Jensen. Och fjädrarna? kanske lila, turkos eller cerise? Vet inte än. Inga världsliga problem precis, men det är ganska roligt att göra ett fint påskris.

Det är Fredag mina vänner. Trevlig Helg. //Ciao



Inga kommentarer: