fredag 4 mars 2016

Skomakare, bliv vid din läst

#Blogg100inlägg
4/100

Det finns ett ordspråk som säger "Skomakare, bliv vid din läst. Det gäller nog mig också, även om jag inte är skomakare. Det här med att blogga och länka och lägga in käcka och trevliga inlägg är något jag vill, men oftast "skiter det sig" någonstans på vägen! Varför vet jag inte, det bara är så.

Har ni senaste versionen av datorer och program och en superfin kamera med många olika objektiv? Det har inte jag. Jag vill gärna ha, men så länge jag inte kan hantera dem jag har, så tycker jag det får vänta. 

Jag har Windows7 i min Laptop och den är en helt vanlig Packard bell och en liten kamera som heter Canon. Det står 5x optical zoom och 16.0 MEGA Pixels på den. Den är rosa som om det skulle hjälpa! Men den är snygg. Den är liten och där finns en hel massa saker jag kan ställa in på den, men jag fattar icke hur! Normalt är jag inte trögtänkt, men när vi kommer in på det  tekniska, då blir det tvärstopp på hjärnkontoret. Jag blir yr och har absolut inget tålamod alls.

I datorn finns det massor med foton jag har tagit, men spridda lite här och var! Jag tänker att jag ska samla i mappar snyggt och prydligt men av någon anledning så blir det inte så. Suck.

Jag har en Iphone 6 som jag har en massa bilder i. Svåra att hitta och jag kan inte lägga in ett foto direkt från min Iphone, vet inte varför. Det går kanske inte. Jag kanske måste lägga in dem i datorn först. Jag har även en "Padda" som jag ibland bloggar ifrån och ifrån denna kan jag av någon anledning inte länka till bilder!

Nu räcker det med gnäll. Det är Fredag och det är alltid bra tycker jag. Även om vi här i min del av Skåne har ett ganska grått och småruggigt väder så är det ju trots allt Fredag. Tummen upp på det.

Nu vet ni detta om det kan vara till någon vägledning när det gäller mig och mitt bloggande. //Ciao

Inga kommentarer: